<body><script type="text/javascript"> function setAttributeOnload(object, attribute, val) { if(window.addEventListener) { window.addEventListener('load', function(){ object[attribute] = val; }, false); } else { window.attachEvent('onload', function(){ object[attribute] = val; }); } } </script> <div id="navbar-iframe-container"></div> <script type="text/javascript" src="https://apis.google.com/js/platform.js"></script> <script type="text/javascript"> gapi.load("gapi.iframes:gapi.iframes.style.bubble", function() { if (gapi.iframes && gapi.iframes.getContext) { gapi.iframes.getContext().openChild({ url: 'https://www.blogger.com/navbar.g?targetBlogID\x3d5094340153701727609\x26blogName\x3dToday+My+Life+Begins\x26publishMode\x3dPUBLISH_MODE_BLOGSPOT\x26navbarType\x3dTAN\x26layoutType\x3dCLASSIC\x26searchRoot\x3dhttps://mangochoco.blogspot.com/search\x26blogLocale\x3den_GB\x26v\x3d2\x26homepageUrl\x3dhttp://mangochoco.blogspot.com/\x26vt\x3d8951524617233453398', where: document.getElementById("navbar-iframe-container"), id: "navbar-iframe" }); } }); </script>
bonjour ~

Welcome to the my world! I was once told that the twenties are the best years to make an account of precious memories of life, dreams and love–doing so in the most vibrant manner possible.

: fatty, 31 march, malaysian .
+ follow | Email | Twitter |
Instagram | Dashboard |

Friends:
sora | ainaa

recent update :
aku dan 2014.
written on Wednesday 3 December 2014 @ 21:25 ✈

i sucked.

oh hai guys.

so here we are.

3rd december

remember when i.... oh just cut it fatty u keep saying that in every post (like idk if anyone even read this blog) yes i keep saying i will update my entries quite often but guess what? its already at the end of the year and i wrote no craps about 2014 how fantastic is that?

hahaha

hahaha

hahaha..........

so, 2014 ni boleh dikatakan tahun yang sungguh mencabar. tak tak. bukan aku saja-saja cakap tapi benda dah betul beb. memang tahun ni mencabar gila. dengan kami (batch '99) yang sesetengah orang cakap "tikus eksperimen" dengan bermacam-macam jenis pentaksiran/peperiksaan-nya, dengan kehilangan pesawat-pesawat Malaysia airlines (MH370/17), dan politikus* yang berebut kuasa dan banyak lagilah yang kau orang semua boleh list -kan

actually, tak banyak pun yang aku nak cakap sebenarnya. lagipun dah lama sangat tak 'update' entri, daripada biarkan mati blog ni baik aku tulis sikit-sikit. tulah dulu mengada-ngada nak create blog ni. yelah terikut-ikut kawan kan. bila dah buat malas nak update haih apalah nasib, saya "busy" lah hehehe

sebelum ni kalau update entri pakai laptop tapi laptop aku macam dah jahanam je (salah satu sebab kenapa aku tak update blog) so malam ni aku terdetik nak install aplikasi blogger dalam phone aku ni. sebelum ni pun ada juga install tapi di-uninstall sebab aku menghidap penyakit malas yang kronik ni. apalah nasib badan~

jadi lepas dah install aplikasi blogger ni (taktaulah napa aku guna "aplikasi". kelakar je lol) aku cek lah balik entri-entri lama aku. memang aku terperanjat jugalah tengok entri aku sendiri dengan smiley :) :( >.< ^^" dekat setiap perenggan lah, dengan bahasa india estet (keling) (maaf andai kasar, tiada unsus rasis cuba dimasukkan) pun ada. haih. macamni ghupenya aku dulu. lain bebenor gamaknya.

mungkin dari segi penulisan aku dah berubah tapi dari segi-segi yang lain? orang je boleh lihat perubahan aku. baik atau buruk wallahualam. bila aku berubah je mulalah nanti mata memandang. bila tak puas hati ha mulalah sikap men-judging dimana bila kita buat macamni nanti orang kata tu, bila kita buat macamtu, nanti orang kata ni. orang-orang macamni kalau dalam dunia maya kita panggil "keyboard warrior" kalau bab nak judge/bash ni ha muncullah wira-wira ni nak menunjukkan kehebatannya sebagai seorang wira.

mungkin perubahan zaman kot yang menyebabkan wira-wira tak diiktiraf ni wujud. yelah dulu mana ada enset-enset canggih kan. orang-orang dulu cerita mulut ke mulut je, sekarang mana ada pakai mulut dah. adapun segelintir. dekat mana? dekat sekolah. nanti bila dekat sekolah tak habis cerita dibawa pula dekat laman sosial. kat situ jangan cerita lah keyboard je yang memainkan peranan dengan bahasa yang kalau boleh nak tunjuk kehebatan dia sebagai seorang warrior tu dari A sampai Z, tak cukup lagi bukak kamus dewan bahasa dan pustaka, tak cukup lagi sampai google translate abah kau pun boleh pakai. apa tujuannya? nak menjatuhkan orang je. yelah keyboard warrior ni kan sempurna semua segi. like so purfek.

aku bukan apa kadang-kadang aku terfikir apa yang warrior ni suka sangat dengan kerjanya tu. dapat duit ka? dapat makan kenyang ka? taktaulah saya. mungkin era serba moden ni menyebabkan gejala 'menjatuhkan orang' tu sesuatu yang mengasyikkan dan menyeronokkan. mungkin lah mungkin.

jadi aku dah kehilangan idea dah ni sebenarnya tadi elok je mencurah tapi curahan idea tu dah kering. takpalah asalkan matlamat aku nak update entri hari dah berjaya. semoga anda yang membaca entri ini mudah terhibur. assalamualaikum

*politikus = ahli politik

cikgu sejarah saya suka guna perkataan ni. dan setiap kali dia guna, dia akan beritahu maksudnya walaupun kami dah tahu.


0 comment[s] | back to top






© 2012 - Layout created by Afeeqah.
Do you know ? Honesty is the best policy in life